How to translate text using browser tools
1 June 2012 Optimization of a Duplex Real-Time PCR Method for Relative Quantitation of Infectious Laryngotracheitis Virus
Ariel Vagnozzi, Sylva M. Riblet, Guillermo Zavala, Maricarmen García
Author Affiliations +
Abstract

Infectious laryngotracheitis is a highly contagious respiratory disease of chickens controlled by biosecurity and vaccination with live attenuated or recombinant vaccines. Infectious laryngotracheitis virus (ILTV) infections are characterized by a peak of viral replication in the trachea followed by a steady decrease in replication that results in the establishment of latency. Estimation of viral load is an important tool to determine the stage of ILTV infection. Here, a multiplex real-time PCR was optimized for the quantification of ILTV genomes. Quantification of viral genomes was based on the amplification of the ILTV UL44 gene, and sample variability was normalized using the chicken (Gallus gallus domesticus) α2-collagen gene as an endogenous control in a duplex reaction.

Nota de Investigación—Optimización de un método dúplex de la reacción en cadena de la polimerasa (PCR) en tiempo real para la cuantificación relativa del virus de la laringotraqueítis infecciosa.

Laringotraqueítis infecciosa es una enfermedad respiratoria altamente contagiosa de los pollos, que se controla por la bioseguridad y la vacunación con vacunas vivas atenuadas o recombinantes. Las infecciones por el virus de la laringotraqueítis infecciosa se caracterizan por un pico de la replicación viral en la tráquea seguido por una constante disminución en la replicación que resulta en el establecimiento de la etapa de latencia. La estimación de la carga viral es una herramienta importante para determinar la etapa de la infección por el virus de la laringotraqueítis infecciosa. En este estudio se optimizó un método tipo múltiplex de la PCR en tiempo real para la cuantificación de genomas de dicho virus. La cuantificación de los genomas virales se basó en la amplificación del gene UL44 y la variabilidad de la muestra se normalizó utilizando el gene de la colágena α2 del pollo (Gallus gallus domesticus) como un control endógeno en una reacción dúplex.

American Association of Avian Pathologists
Ariel Vagnozzi, Sylva M. Riblet, Guillermo Zavala, and Maricarmen García "Optimization of a Duplex Real-Time PCR Method for Relative Quantitation of Infectious Laryngotracheitis Virus," Avian Diseases 56(2), 406-410, (1 June 2012). https://doi.org/10.1637/9883-081111-ResNote.1
Received: 17 August 2011; Accepted: 1 November 2011; Published: 1 June 2012
KEYWORDS
chickens
infectious laryngotracheitis virus
PCR
α2-collagen gene
RIGHTS & PERMISSIONS
Get copyright permission
Back to Top